2008年7月25日 星期五

為何要買賣股票 ?

投資股票有一定的風險, 因為股票價格會升也會跌. 股票市場本來是給公司及企業集資的地方, 但在香港今時今日變了一個博賺錢的地方, 有人贏錢當然也有人輸錢 !

想參與某些遊戲先要知遊戲規則; 想參與股票市場先要知風險, 可以輸幾多, 才來計利潤, 所以在開始買賣之前你應該睇多些報紙, 雜誌及財經書本, 因為投資工具不只限於股票市場, 還有外幣儲蓄, 定期儲蓄, 債券, 衍生工具及樓宇買賣(不是炒賣, 是在低價時買了等增值)或單位收租.

Peter Lynch 寫過 :

人要靠勞力去賺錢及儲錢至一定的資產才來把資產分三份 :

一份買不動產,
一份放定期以急需之用,
第三份才拿來買高風險及高回報的東西如股票, 債券,
但他叫人千萬不要玩期貨, 如油, 糖個類, 因為合約大及風險大,
他說 : 在期貨市場窮人一夜之間可以變大富翁,
但大富翁在一夜之間可以變窮光蛋 !!

我本人的投資就是受了他的影響去做的, 所以到了今時今日, 我不會問 : "一個人要有幾多資產才可以退休 ?", 因為如果你可以做到 : "不要為錢工作, 要錢為你工作" 這句說話 (來自富爸爸、窮爸爸), 你有幾多身家跟本不重要, 重要的是, 你是否在不工作時還一樣有收入 ? 本人同丈夫的投資現有 4% 股票, 16% 現金(包括港元活期及外幣定期)及 80% 自住及收租物業; 所有按揭今年已清還, 無債一身輕.

千萬不要相信, 如果有人同你說, 有什麼方法可以去預測大市或隻股票的走勢, 因為我當初都試過去睇透個市場, 學下學下至到考了牌入了行做經紀.

還有, 書是死的, 但人是活的, 你要從書本中吸收知識才運用在自己投資上, 因為好多事你不能照做, 還須以你生活環境下去調整.

Lisa 2004年作

2 則留言:

會思考的樹賴 提到...

Hi Lisa,
請問你有沒有看過 David Bach 既 The Automatic Millionaire, 你覺得依本書值得一看與否?

Thanks~

Lisa 提到...

我剛好今年二月時在英國我女家中見到本書, 即時出文叫網友睇本書, 因為有好幾個人一路話儲吾到錢. 本書只須睇前個 Chapter 已好足夠了, 教人在出糧時, 先把一部份錢儲起來當無收到, 才來俾支出, 而吾係支出完先來計可以儲幾多. 本書又教人省支出, 如日常的咖啡, 零食, 不須要的支出一定要慳 !儲起的錢就拿去投資, 如買屋自住和出租 !
好書一本 !但投資個 part 就要跟自己起好, 吾一定要跟佢, 所以我無睇落去, 就如窮爸爸富爸爸, 我都只睇前半本, 覺得我都做緊佢話的野, 所以無睇落去 !