2008年7月28日 星期一

投資市場升勢有藉口

昨天本來想寫市場定律和升跌市的特徵, 怎知寫寫下變了寫自己經歷.

一個市場的定律, 我叫佢一個 cycle, 是須時間去完成的, 而每樣投資工具, 有佢自己的長短 cycle !
如 股市, 在熊三低位時, 好多人都吾再有興趣去講股市, 就如 dot com 爆煲後, 好多人吾再讀電腦課, 而轉去讀會計或金融. 亦有人會把幾年來吾捨得沽的股票, 不理股價沽了出去. 所以 Marc Faber 說, 當人人都等緊股市再展升浪時, 股市其實沒見底 ! 在大市低迷時, 股票經紀打機睇報紙過日時, 就是大戶收集貨的時候(熊三). 之後股市會慢慢升, 有人會吾信升市, 會繼續買沽(牛一); 大市升到上一次的頂位, 就會有一班人沽貨離場. 初出的 IPO 會為散戶帶來可觀的收獲, 之後就是大戶洗腦成功的時刻, 買股票只有賺, 吾會蝕(牛二) ! 到人人都講股, 見面又問你怎睇個市, 散戶變了專家至到連中學生都教你炒股時, 大市就升到頂了 (牛三), 在個個都以為大市只是調整時, 其實個市已轉去了熊一 !所以要去到熊三, 睇怕還有一段時間 !
97年股市升勢藉口是柒紅, 有去大陸投資的公司股票升到散戶笑到口都合吾到了 !
2000年科網熱, 一話同科網有關聯, 股價就升到你眼定定 !
2005年開始的升浪, 應該是大陸 A股帶起的升浪 !舊年好多人已計定再過一兩年, 就可以財務自由炒老闆魷魚 !

樓 市升勢都一樣有藉口; 93-97年樓市升, 因為在股市賺到錢, 好多人都去買樓; 樓價愈升就愈多人去買樓. 新樓盤推出, 出現排隊黨, 買樓須訓街 ! 個時我真係大開眼界, 因為在外國, 你吾會見到呢個現像的 ! 98年政府為了買吾到樓的人會一年建8萬5間居屋, 又剛好遇股災, 樓市甘就崩潰, 在高位接佐貨的人要承擔負資產的痛苦. 其實樓市的升跌, 已不是新發明, 因為美國在80年代都試過樓崩, 但只限於商業樓, 所以殺傷力無現時的次按風暴大 ! 當時我有睇報紙得知樓都有風險, 所以在 93/95年拒跟親戚去炒樓 (就如現時拒跟佢去買外幣結構存款)!日本樓市都升過去要三代人先可以供掂一層樓, 之後又是趺了落來 !
今日香港樓價又升上來, 人人又忘記了負資產的痛, 樓價可以去到一萬蚊以上真是不可思議, 只覺得自己好窮 !
現時支持樓價的藉口又是乜 ?就是斷層, 地少, 新起樓少 !
樓市何去何從 ? 只勸大家, 現時買樓要預, 樓價見頂, 利息會升, 租金也可以跌 !

沒有留言: