2008年7月31日 星期四

為何借錢炒賣風險高 ?

我在網上講佐成十年, 吾好借錢炒賣, 因為風險高 !
但你會問點解呢 ? 借錢做生意或買樓不是一樣嗎 ?

世上無無風險的投資, 就算你手上只持港幣都一樣會有貶值風險, 只分風險的高低吧 !
借錢做生意, 當然有風險, 但如果你是由零開始, 你會承擔風險去賞試, 後果是賺錢成功或失敗變賣資產 ! 當然餘下的欠債一樣要按排還款方案或破產 !
買樓當然要做按揭, 而數目不會小, 所以銀行須評估你買個層樓的價值, 之後還要睇你還款能力, 就係你每月的現金流和儲蓄或其他資產. 如果有日你無能力再供樓, 銀行可以把你層樓拿去拍賣收返借貸, 而餘下的欠款, 你一樣要按排還款方案或破產 !
所以想做任何投資, 先要睇自己實力, 就係賺錢能力和信心, 還要預最壞的打算.
我當年初做生意, 雖然借錢有爸爸做擔保人, 但老公當時保持上班賺錢養家, 而我就帶住八個月大的大仔去看舖, 一邊照顧兒子一邊整理店舖工作至到生意有佐回報, 老公才放下份工回來幫手 !
買樓時, 就要預多些資金, 還要買自己供得起的樓, 而要預如果經濟下跌, 自己是否還會供得起層樓 ? 所以做五至七成按揭, 會安全過高過八成的按揭, 因為你已有一定的實力 !

借錢炒賣又是另一個境界.

  • 如果你去加按樓, 多出來的資金拿去買賣股票, 如果樓股齊跌, 但你正職帶來的收入, 可以幫你維持供樓, 就問題只在賬面輸錢吧 !但如果你失去工作, 哪你就有可能連樓連股票都會失去 !
  • 如果你去借短貸買賣股票, 如果股市跌, 但你正職收入又可以還到貸款, 問題也是只在賬面輸錢 !
  • 如果你去借孖展炒股, 就係把你手上的股票按俾證券行(或銀行)借錢買股票, 如大市跌, 你手上的股票值會趺, 所以證券行(或銀行)俾你的借貸率會縮, 你一就補差額俾證券行(或銀行)或俾人斬倉, 就係把你倉內的股票不理次序不理價錢幫你沽出去至到補到差額 ! 呢個就係借孖展最大的風險 ! 你都可以自己斬自己倉, 好處是可以選股和選價沽出, 好過俾人亂斬, 但就要在人地俾你的 deadline 之前行動 !

73年股災, 多人自殺, 因為好多人借錢炒股, 連盜用公款條橋都多人用, 以為快快手賺到填返數就神不知鬼不覺 ! 98年正達證券倒閉, 孖展戶口客戶無得賠償, 之後多人關視到借錢炒賣的風險, 原本有孖展戶口的客都轉用現金戶口 ! 現金戶口賠償額是 15萬港幣. 今時今日網上資訊發達, 希望年輕人吾好忘記前人的教訓 !

題外話, 我以前有個客, 又想炒, 又想安全. 市靜時佢就走來叫我把倉轉去現金倉, 市旺時佢想短炒就走來叫我幫佢轉倉去孖展戶口, 因為每個客只可以選用現金或孖展, 吾可以兩樣倉一齊持有.
一年轉幾次, 後來佢一說轉, 我就瞪大眼望住佢 !

2 則留言:

斯F' 提到...

Hi Lisa,
想請教你關於「月供股票」的問題,
本人可用的資金不多,本想等待個股市到2萬點左右才入市,可以買平貨。
但是用月供方法是不是可以減低風險。還有就是因為我資金不多,月供方法能另我慢慢積小成多。
不過問題就是「月供股票」雖要手續費,加上在股市低時買得唔夠多,等到個市上返高時,我之前平均買入便回被拉高。你對「月供股票」有什麼看法?

Lisa 提到...

寫佐個文章答佐你了 !
今日本來想出去中環換新荷蘭車牌, 但昨晚病佐; 今日睇佐醫生食佐藥 !