2008年10月12日 星期日

散戶善忘

記住呢段新聞, 到大市又升上高位時, 無人會記得的了 !

明報新聞網

【明 報專訊】上星期的財經主題是:恐慌,狂沽。「依家金融亂世!」「我好驚!」聚集在銀行內的師奶,是市場情緒的人肉晴雨表。過去一年 間恒指蒸發過半,銀行玻璃廂溫度跌入冰點,有人輸光走佬、有人發茅撳爛股票機、有人「番屋企睇電視好過」,但一群自言不能自拔的師奶卻不捨得離開,「我手上 全部都係大閘蟹,已經玩上癮,無得返轉頭,落銀行就好似幼稚園學生返學,放學就去買賣,無得玩,睇都過癮。後生仔,千祈唔好學我地……」話還沒說完,又見 師奶衝往櫃面排隊「撈底」,理性與衝動碰撞,結果總是一面倒。

去年股市勁升「玩埋一份」

一年前,港股衝上30000點,不願 透露姓名的陳師奶、英姐、林太日日在荃灣一間中銀分行「上學」,「那時賺了一點,銀行迫到爆,攝都攝唔入,去過街市的走過門口,忍不住把肉菜丟在門口,入 去玩埋一份,逢有新股都去抽,唔好蝕底!」學來學去,她們學會了什麼叫「贏粒糖,輸間廠」。

今年10月10日下午3時許,港股即將收市,中 國人壽股價從去年50幾元高位累積下挫超過五成,銀行有機無人睇。一名頭髮斑白的洗碗阿姐,突然脫下佔滿泡沫的手套,從骯髒潮濕的後巷走近荃灣一個玻璃通 透的中銀櫃面,挪起顫抖的手,按住顫抖的腳,失魂落魄地說:「我做得好辛苦呀!我好驚,我唔想輸晒錢……」簽個名,她把手上的中國人壽全部蝕本沽出。電 腦屏幕下方打出一句「豐盛金融:恐慌性拋售吞噬市場。」

師奶看著戰友瘦小的身影渾噩離開,嘆說:「佢個仔早陣子打算撈底買入,佢今日下午卻 怕死,偷偷以21.35元把聯名戶口內的股票賣光,無端端搵錢來蝕!」5分鐘後,港股收市,中人壽止跌回升上22.4元。「唉,佢返到去,家變都似!」師 奶說,自己玩股票年資由1年到15年不等,各人損手五成至八成,銀行裏「個個都害怕家變」。

「遊行抗議講股佬」

上周四,一班 師奶又聚頭。英姐說:「師奶就係咁,贏唔識收,蝕唔識走,依家全部變蟹,個市幾低都無錢撈底。」講起蟹,林太一肚氣,「個個講股佬,間間大行都不負責任, 想散貨搵人接,就唱好隻股等你買,中移動114元時,就在報紙拍心口話實升上140,我聽佢講唔放,點知依家得番60幾!銀行誤導你買雷曼都有可能包底, 我地去遊行抗議講股佬得唔得?」未幾,港股逆市上升500點,逼近萬六,人聲鼎沸,玻璃廂內偉論四起,林太大喝:「咪嘈!今日去到萬六,聽日就實仲有得 升!」邊個話你知?「講股佬囉!」

當晚,美股開始蒸發7.9%,翌日港股暴跌過千點,師奶嘆:「出面有無辦法救市……」一個年輕人走進來, 立刻引起恐慌,「哥仔,你係咪都係記者?唔好要我地估估下喎,咪影相呀,呢鋪真係家變啦!」英姐說﹕「把幾火,大力小小,撳壞銀行部股票機!」「把幾 火」也得開飯,於是話風一轉,「今日買咩?」「諗緊買通菜定菜心。」「通菜好食,椒絲腐乳炒!」「我呢排腳痛,驚食佐抽筋。」「係呀,我老公前排落雨都 話痛……」

無錢玩 留守銀行互相安慰

一直在人潮中默默不語的保安員見盡師奶的喜怒哀樂,說﹕「班師奶唔捨得走,無錢玩都落來 銀行打躉,其實係互相安慰,見到人勁蝕得慘過自己,個心都安樂些!」假期休市怎辦?林太說:「聽電台,睇電視,星期六早上9點半有鄺文彬,11點聽陸叔, 打電話問邊隻股……」她們說。這群幼稚園學生也不知自己什麼時候才可畢業。

社會專題組記者 覃純健

沒有留言: