2010年11月13日 星期六

百日咳

咳咗差不多三個月, 睇過四次三個不同的醫生, 醫生說氣管敏感, 食完抗生素好似沒食咁, 最後索性煲中藥材湯飲 ! 間中食 D 防敏感會好 D !

今晚見到 Alert 網說美國 Los Angelos 爆發百日咳, 才去睇下乜野事, 追查百日咳講解而懷疑自己是輕微百日咳, 因為一定要咳出厚痰才舒服 ! 原來我以前以為百日咳只會發生在嬰兒身上, 以為打過針就會一生免疫, 全都是誤解 ! 而近來網上都見到多人咳嗽 !

bgshay28.myweb.hinet.net

成人百日咳(減量三合一)

什麼是百日咳
>百日咳是由百日咳桿菌所引起的一種高度傳染性疾病,伴有嚴重的咳嗽症。它也被稱為”哮咳”,因病人他們試著在嚴重咳嗽症狀中呼吸的時侯所發出的聲音。

百日咳如何傳播
>當感染者說話,打噴嚏或咳嗽的時侯,細菌就隨著空氣被傳播開來,近距離接觸病人時就有可能被感染。
>在感染最初的2-3個星期期間,嚴重咳嗽之前,最具傳染性。
>學校和托育中心是孩子感染百日咳的來源。

百日咳的症狀是什麼
>百日咳剛開始時的症狀,通常類似感冒一樣,如流鼻水,打噴嚏,發燒和不嚴重的咳嗽。這些症狀能持續達二個星期而且咳嗽會逐漸加劇,若有發燒發生也是微溫。
>成人典型的百日咳咳嗽可達4-6週甚至數月,期間”哮咳”會在呼吸時聽到,咳嗽通常會咳出厚又多的黏液,嘔吐也可能發生,也因缺氧而嘴唇,眼眶發黑,最後全身虛弱無力。
>非典型的百日咳疾病較難以診斷,因為它的症狀類似感冒,通常有較長的咳嗽時間,但沒有”哮咳”。
誰可能感染百日咳
>百日咳能在任何的年齡層包括成人,百日咳疫苗無法提供終身保護,幼兒小時侯接種疫苗,成年時免疫力就逐漸降低。因此,青少年和成人已是感染高風險族群。
>然而,嬰兒和幼兒卻有著生命威脅的最高風險,特別是尚未打疫苗及尚未完成疫苗接種的嬰幼兒。
嬰幼兒如何感染百日咳
>有些青少年和成人感染百日咳症狀並不典型,一旦感染,就可能在接觸中傳染百日咳給嬰幼兒(父母是最主要感染來源)。
>從264位百日咳確認感染源的嬰兒中發現,75%是來自家人的感染,其中32%為嬰兒母親,15%為嬰兒父親,20%為兄弟姊妹,8%為祖父母,另外其餘25%來自褓母,朋友等。
成人及幼兒感染百日咳的併發症是什麼
>在青少年和成人中,百日咳能夠引起嚴重的咳嗽長達數星期或更久。導致呼吸,進食,或睡覺都困難,而且會造成肋骨碎裂,肺炎或住院治療。
>嬰幼兒有百日咳最高的併發症風險,包括癲癇,腦病變,中耳炎,食慾減退和脫水,營養不良。腩炎是最常的併發症,且是嬰兒百日咳死亡最主要因素。
為什麼成年人要接種百日咳疫苗
>百日咳疫苗抗體隨時間加長而逐漸消失,疫苗保護力約5-10年。青少年和成人已成為易受感染的族群。
>受到感染的青少年和成人能傳播百日咳疾病給尚未打疫苗或未完成疫苗接種的嬰幼兒,這些嬰幼兒有著生命脅的最高風險,最容易受疾病及併發症影響,像是肺炎,腦炎,癲癇,甚至死亡。
>在醫院的醫護人員也會受到百日咳感染而傳播疾病給其他人,包括病人,所以也建議接種成人百日咳疫苗。
幼兒及成人要如何避免感染百日咳
>百日咳疫苗沒有終身保護,因此接種疫苗是最好的方法。寶寶於2-4-6-18個月大時接種含有DTP(白喉,破傷風,百日咳)的疫苗,保護嬰幼兒免於百日咳感染的風險。
>一種全新的成人百日咳疫苗(Tdap)是針對青少年和成人補追一劑疫苗,以對抗包含百日咳等三種疾病(百日咳,白喉,破傷風)的保護。
>美國預防接種委員會(ACIP)已將成人百日咳苗列為11-18歲的青少年之常規接種疫苗;同時,建議19-64歲的成人應補追一成人百日咳疫苗。
>尤其是會接觸到小於12個月大的嬰幼兒的人(包括父母,祖父母,褓母,醫護人員...等)。
>對於女性,ACIP亦建議懷孕前接種一劑成人百日咳疫苗,若懷孕前來不及接種(接種過Td疫苗且超過兩年),則應在生產後(離開醫院前)馬上接種一劑成人百日咳疫苗(Tdap)。
>醫護人員或醫療照顧者若之前沒有接種過Tdap應馬上接種Tdap。

21 則留言:

gogoldjoe 提到...

我都試過,有時是傷風咳,有個中醫,銅羅灣時代廣場個大鐘對面的何麗蓉中醫幾好,梁朝偉都係搵佢睇,疹金$60,藥費約$50,不過超多人,最好打電話取籌。

另外數道頗有效之藥方:

1/到余仁生買川貝磨粉,早晚一茶匙半,先用一湯匙滾水沖調,再加少許溫水一起飲。

2/到廟街之蛇王善買止咳散,蛇膽做,甘甜不苦,晚上咳得頸即飲,頗見效。一包數十元。

3/到中環陳意齋買川貝杏仁露開水,早晚飲可預防。

Lisa 提到...

可能我寒底, 飲川貝愈飲愈咳, 試過:
雪梨+川貝+冰糖 - 唔得
川貝+海底椰+陳皮+百合+鱷魚肉+瘦肉 - 唔得
羅漢果+南北杏+陳皮+瘦肉 - 唔得
淮山+川貝+雪耳+百合+陳皮+薄荷+瘦肉 - 唔得

最後飲咗三星期:淮山+黨參+蓮子+北芪+龍眼乾+熟地王+瘦肉先好返 D !
睇來我都係寒底 !

匿名 提到...

如屬寒咳用川貝,只會"咳死你"!試吓燉橙啦,GOOGLE SEARCH 可找到。

Lisa 提到...

匿名多謝你先 !
不過你有無試過是得的 ? 我都見到親子王國媽媽們的回應, 不過燉橙的原理就如咸柑桔; 我都飲過咸柑桔加蜜糖也止唔到咳 ! 咸柑桔止喉嚨痛, 不過我喉嚨唔係痛, 而好痕 !
近兩日飲咗蜜糖薑茶, 好似好少少, 不過覺得有 D 燥 !
好奇怪, 當初因為多黃痰鼻涕, 以為自己熱氣, 點知愈飲清熱湯水就愈多黃痰鼻涕, 之後飲返補身湯水黃痰鼻涕就少咗 !
睇電視說呢樣叫虛火, 而唔係實火燥 !

匿名 提到...

我是試過的. 亦覺得是既便宜亦有效的辦法.
這和咸柑桔, 是不同的.
咳又可能和你最先有炎症, 多"黃痰鼻涕", 睡覺時"倒流"入肺有點關係.
既然妳已好了點, 就相信自己身體吧, 始終痰是要通過咳, 排出體外.
只要咳沒有影響睡眠, 而痰又一日比一日小, 就可以了.
補身湯水食材, 遲點才用吧.

Lisa 提到...

回匿名,
謝謝你的推介; 我明天燉來試下 :)
唔怪得我一訓抵就咳個不停, 昨晚二之三點訓唔到, 要坐係度咳停咗先訓得 !

Lisa 提到...

剛好屋企還有一個橙, 依家燉緊當飯後果 :)

匿名 提到...

睡覺時咳到訓唔到, 可以試下"查"d "萬獸雷敦" 或者 "保心安油" 會好好多ga

匿名 提到...

祝早日康復!

Lisa 提到...

回匿名,
謝謝你 :)
燉燈食完啦, 真係好難食, 唔知今晚會唔會再咳 ?
我搽過"萬獸雷敦"和萬金油, 搞到我皮膚敏感又止唔到咳 !

Kai 提到...

>> "可能我寒底",

呢D野唔好亂估, 要問返中醫.
另外, 食療點都好過食藥, 介紹個網站俾妳, 好多湯水煲法 :)

http://www.healthy-food.hk/?p=1521

Lisa 提到...

回 Kai,
謝謝 !
不過我家族是有敏感症的, 而我爸爸、弟弟都試過哮踹 ! 我媽咪叫我唔好食太多涼野 ! 通常我一到十月就會有花粉症(鼻敏感), 不過呢次走咗去氣管咁解 !
我就係因為在八月時, 食咗好多煎炸野, 之後狂食西瓜、哈蜜瓜, 橙和沙田柚, 搞到濕熱衝摯個氣管 ! 依家好多野都唔食得, 太熱氣和太涼野都唔食, 身形 fit 咗好多 XDDD !

Kai 提到...

如果係咁, 下次食完煎炸野食龜苓膏吧, 狂食西瓜好易會肚瀉.

我本身超燥底, 所以時不時都食龜苓膏, 海天堂, 蘭囍同埋健康功房輪住食 :)

Lisa 提到...

回 Kai,
龜苓膏寒底人唔食得, 而我也唔鍾意個種藥材味 !

Lisa 提到...

昨晚食完燉橙後, 好似好好多, 咳少咗, 不過今早又咳返, 可能要食多幾次先得 ! 而燉橙高血壓人唔可以食, 因為落好多鹽, 好彩我低血壓姐 !

散仔 提到...

Lisa,
我都係成日咳, 上周六在位元堂睇完中醫, 話係慢性喉嚨炎, 食咗兩劑藥, 咳少咗.

個中醫師叫我飲多啲竹蔗芧根汁, 潤喉潤肺就得.

希望幫到你.

Lisa 提到...

謝謝你散仔,
好耐無見你寫野啦, 一定賺咗唔少錢 :)
你是喉嚨發炎, 而我只是氣管敏感, 係唔同的 ! 竹蔗芧根汁是清熱的, 所以唔岩我, 會愈飲愈咳 !

散仔 提到...

哈哈, 唔好意思.

有點老朋友聚舊的感覺.

近來的投資回報一般,都是享受這兩三年分析及步署的成果.

多注意健康, 錢係賺唔晒.

Lisa 提到...

回散仔,
一轉眼就過咗兩年啦, 應該在呢兩年樓市升勢有斬穫, 你多咗幾層樓呀 ? 有無諗過再寫野呀 ? 我最喜歡睇你寫故事 !
:)

散仔 提到...

Lisa,

謝謝你的稱讚. 我自己反而很喜歡自己的分析, 有時都覺得自己實在太厲害. 哈哈!

暫時未有特別原因會再寫.

其中一個再寫的原因, 可能會因為曾在08年11月對樓市發出過強烈買入建議, 為了有點交帶, 會在泡沬爆破前可能寫Blog發出警告.

Lisa, 建議多做一點帶氧運動. 氣管敏感久了, 氣管會收縮, 會更容易咳. 做運動可使氣管擴張, 咳會減少很多.

Lisa 提到...

謝謝你, 散仔,
我會的啦 :)
等你新文章 !