2011年7月19日 星期二

銀器小知識


紋銀鍊, 18", 重約兩錢幾, 180蚊

剛買咗一條銀鍊有寫[紋銀].
由於紋銀和寶銀都是成色高過925, 所以請大家唔好衝摯銀舖仔推高價格 !
多謝honson俾我地址買咗個好似金舖用的放大鏡(280蚊名廠鏡), 可以睇到印在銀鍊的字啦 !

以版友要求, 放大鏡地址是 : 南與鐘表行, 油麻地白加士街 117號地下 ! (不是賣廣告, 因為我無錢收的) !

zh.wikipedia.org

起源

採用紋銀作為貨幣單位的原因在於,中國古代實際流通的銀兩成色不一,名目眾多,有「元絲」、「青絲」、「白絲」、「水絲」、「西鏪」、「石鏪」、「柳鏪」、「茶花」、「茴香」、「單傾」、「雙傾」等多種名色,這些種類不同的金屬銀需要折算為全國統一的計量單位,以便於統計稅收。

換算

按照清朝的官定標準,足色紋銀的成色為93.5374%,稱為「十足成紋」。清制規定紋銀一兩等於制錢1000文,但乾隆朝之後,由於私鑄劣錢增多和白銀外流,經常出現錢賤銀貴的現象。

其他流通銀

在實際流通領域中的金屬銀,成錠者稱「寶 銀」,即鑄成元寶形式的銀錠。寶銀的成色通常全都高於紋銀。由於各地寶銀成色不一,因此在其前面冠以地名,或申水標準,如蘇寶銀、武昌寶銀,足寶、二四寶、二五寶、二六寶等等。

「二四寶」即每五十兩貼水二兩四錢,一錠五十兩的「二四寶」銀錠折算為五十二兩四錢標準紋銀。

沒落

鴉片戰爭之後,銀兩、銀元在中國同時流通,但官方統計賦稅、制訂預算、對外賠款時仍使用庫平兩和關平兩紋銀作為計量單位。1933年國民黨政府宣布廢兩改元,紋銀退出流通領域。

17 則留言:

匿名 提到...

Lisa,可否也給我買放大鏡的地址? 先謝過.
nlpsonia

匿名 提到...

LISA, 可以POST 可以POST 條鍊出黎睇下嗎?

小初哥

honson 提到...

早年我對時計好有興趣..南興在鐘錶行內係老字號,
好多關於修錶的工具及零件都有得賣...
佢地的工具大部份都係進口...
有德國,瑞士,日本,等等...

Lisa 提到...

回honson,
多謝你的好介紹, 因為我之前買的平放大鏡都睇唔到細字的, 而買貴的又驚同樣用唔到 :)
個位先生好專業, 因為我問是否20x的會更清, 不過佢說塊鏡會細D, 所以要貼眼才睇到 !
本來我都想買個小小的電子磅, 不過佢地無賣, 而我在加拿大金銀廠度見到有, 不過佢地唔送來香港, 所以叫緊個女在英國幫我買, 下一年先會帶來香港俾我 !

honson 提到...

回Lisa..
小小電子磅..可以係新填地街及廣東道..的電子鋪有得賣...有平有貴...國產百零蚊都有...

Lisa 提到...

謝honson,
不過我女已幫我買咗 :)

鬍鬚仔 提到...

咁貴既放大鏡我就唔捨得買,我而家用緊兩個鏡,一個係書店買既 3 倍日本鏡,而另一個係鴨記買既 40 倍有燈既鏡,十分夠用.
反而電子磅就真係要買靚野,佢係要來把關既,皆因近來愛上古董法幣.

Lisa 提到...

回鬍鬚仔,
我唔識買嘛, 買咗兩個都是廢的 !

匿名 提到...

唔該 我想問個間鋪仲有無其他銀製品賣嫁?

Lisa 提到...

有大人手鍊, 小童手鍊 !

匿名 提到...

感謝你啲解答,咁該店啲頸鍊同埋手鍊系咪都可以啲要求,成色整離賣嫁?

Lisa 提到...

你可以在相中見到有一個長方形的牌仔, 個個就係紋銀標誌[紋銀], 而手鍊就有一個心形牌寫住[紋銀寶], 而無牌仔的全是925銀 !
最平是上水石湖墟街市一樓(衫檔和菜檔後面)的永昌玉石金行, 其他檔仔是貴 D !
還要幫襯男老闆, 因為佢的價老實D, 而如果是位小姐, 佢唔多老實, 因為會大細手鍊同價 !
男老闆在我去英國前計成人手鍊96蚊, 而小童鍊70蚊, 但之前個位小姐計我大小鍊同價一百蚊一條 ! 不過依家個價好似貴咗 D !

匿名 提到...

好,姐系以你啲意思去永昌玉石金行,好過去你買紋銀銀鍊個間? 仲有呀,個間鋪有無D比你po上離個幅圖仲粗啲銀鍊嫁? thz

Lisa 提到...

我是在永昌買個條紋銀鍊的 !紋銀鍊只分長和短, 粗個D只有925銀鍊 !

匿名 提到...

好,感謝你

匿名 提到...

Lisa 請問妳款紋銀鏈係幾粗架~?

間鋪係唔係只得呢一款係紋銀?

Lisa 提到...

好難同你講有幾粗啊 !
永昌玉石金行有兩款紋銀鍊, 想買自己去睇下啦 !
其實好多地方都有銀飾賣, 如旺角, 尖少咀, 佐敦都有 !