2014年9月26日 星期五

插水

blogcity.me/blog


美股大插水。美國股市上日彈一彈後,昨日跌得好甘,杜指勁跌264點,跌幅1.5%,失守萬七點大關,收報16946點,係今年7月底以來最大的單日跌幅;標普500指數下挫32點至1966點,跌幅1.6%;納指仲弱,插88點,收報4467點,跌幅1.9%。
有紐約交易員解釋美股昨日之所跌得咁,「動物」來襲係主因之一,而呢隻「動物」,其實用「猛禽」來形容比較貼切點,就係極力主張聯儲局主張提早加息的「鷹 派」達拉斯聯儲主席費舍爾(Richard Fisher)昨日表示,儲局將於明年春季開始加息,早過市場現時所有的預期。他雖然係人所共知的「鷹派」人物,但他今次的講話似乎特別大聲,對市場的影 響特別大。這可能與他將於明年4月卸任有關。(市場似乎唔認為佢無料到,反而覺得「人之將去,其言也真」?)事實上,股市恐懼指標VIX指數昨日大幅抽高 18%!
費舍爾又警告,「市場已出現對垃圾債券市場的極端冒險行為」。他此話一出,那些高回報嘅 ETF基金,例如安碩高回報ETF(iShares High Yield ETF)及SPDR高回報ETF(SPDR High Yield ETF)昨日沽壓沉重,基金價下挫了半個百份點。(對於債券基金而言,一日跌半個百份點已經係好大幅度)。另外,市場愈來愈多那種「早加息好過遲加息」的 言論,亦令對息口比較敏感的新興市場受壓,安碩新興市場ETF有沽盤湧現,股價跌2%。
另外,市場俄羅斯可能立法凍結外國人在俄國境內的資產,並對俄國人在海外被凍結的資產作出賠償,以報復西方世界的制裁手段,此舉亦惹起恐慌。例如今個星期初,意大利 稅務局宣佈已凍結了俄國總統普京的長期盟友Arkady Rotenberg嘅物業。如今俄國正立法準備賠錢俾這些「為國犧牲」的人。
俄 國這個報復行動對歐洲經濟嘅影響不可謂不大,歐洲雖然降息,但經濟增長仍無乜起色,現在再來一個經濟制裁,外國在俄國的資產凍過水,可能將令歐洲經濟重返 衰退的困境,即使蘋果這類大公司,也有市場人士談論若俄羅斯凍結佢資產會點。當消息甫傳出,德國股市便首當其衝,昨日收市插1.6%!歐洲經濟可能會受到 進一步打擊,又拖低歐元、推高美元,美元指數昨日便衝上4年新高嘅85.485。持續強美元,又對美國出口做成不利。事實上,歐股唔掂,美股都好難有運 行。
昨日市場又一個下插焦點係蘋果公司,蘋果最新發佈的iOS 8操作系統出現技術故障,令到 iPhone 6的指紋識別(ID Touch)功能以及訊號接收出現問題,蘋果昨日宣佈將剛發布嘅作業系統 iOS 8.0.1 下架。新產品剛剛出街就「瀨嘢」,蘋果股價昨日大跌3.8%至97.89美元,蘋果供應商安華高(Avago)科技和SanDisk公司以及生物技術股如 Celgene公司和Biogen公司的股價也遭殃。
這些「原因」去解釋美股跌市夠唔夠,真係好難 講。美股資深交易員Art Cashin就話,美股大跌,而且有「全面的沽盤」,動量很大,真正原因未明,市場有啲投機話某些人唔掂會破產,涉及眾多方面,觸發廣泛沽空炒作。我覺得 美股升咗咁耐,上新高後乏力,加息在前,有較深的回吐唔奇,都係小心為尚。

陸羽仁

沒有留言: