2008年11月1日 星期六

銀行推銷壽險避談風險

蘋果日報

【 本 報 記 者 直 擊 】 消 費 者 委 員 會 迄 今 接 獲 逾 3,638 宗 涉 及 雷 曼 迷 你 債 券 投 訴 , 炮 轟 銀 行 不 良 銷 售 手 法 。 本 報 最 近 到 多 間 銀 行 查 詢 儲 蓄 計 劃 , 職 員 已 轉 為 推 銷 與 保 險 公 司 掛 的 儲 蓄 人 壽 保 險 , 部 份 聲 稱 回 報 率 高 達 9 厘 , 又 強 調 沒 有 如 雷 曼 倒 閉 血 本 無 歸 的 風 險 。 有 學 者 提 醒 巿 民 選 購 該 等 產 品 同 樣 存 在 風 險 , 輕 則 供 款 完 結 後 「 都 係 得 番 個 本 」 , 更 甚 的 是 假 如 保 險 公 司 倒 閉 , 客 人 隨 時 「 乜 都 冇 晒 」 。   記 者 : 鄧 愷 欣

記 者 日 前 以 顧 客 身 份 分 別 往 涉 及 雷 曼 迷 你 債 券 事 件 的 大 新 、 渣 打 、 星 展 及 南 洋 商 業 銀 行 , 查 詢 儲 蓄 計 劃 。 銀 行 職 員 已 改 為 推 銷 儲 蓄 人 壽 保 險 , 受 保 人 供 款 年 期 由 3 至 24 年 不 等 。 職 員 聲 稱 回 報 率 由 3 至 9 厘 不 等 , 身 故 可 獲 賠 償 , 部 份 計 劃 更 有 退 休 收 入 、 特 別 花 紅 等 。


職 員 又 即 時 向 記 者 索 取 個 人 資 料 , 做 儲 蓄 人 壽 計 劃 建 議 書 , 但 未 有 提 及 風 險 問 題 。 記 者 主 動 問 及 保 險 公 司 結 業 會 否 如 雷 曼 苦 主 般 血 本 無 歸 , 職 員 表 示 : 「 呢 類 儲 蓄 保 險 好 穩 陣 , 保 險 公 司 已 經 有 幾 百 年 歷 史 , 可 以 放 心 ! 」
中 文 大 學 工 商 管 理 學 院 財 務 學 系 副 教 授 蘇 偉 文 指 出 , 銀 行 以 中 介 人 角 色 為 保 險 公 司 推 銷 , 保 險 公 司 一 旦 倒 閉 , 顧 客 同 樣 會 「 乜 都 冇 晒 」 , 「 情 況 同 雷 曼 一 樣 , 如 果 執 笠 隨 時 本 利 冇 晒 ! 選 購 時 一 定 要 考 慮 呢 個 風 險 」 。 而 建 議 書 列 出 的 特 別 紅 利 、 回 報 利 率 及 回 報 金 額 均 是 假 設 性 , 應 以 保 證 可 得 金 額 作 考 慮 , 「 就 算 佢 話 派 5 厘 息 , 到 時 派 唔 到 你 都 冇 佢 符 。 供 完 晒 款 有 可 能 都 係 得 個 本 」 。
蘇 偉 文 續 稱 , 供 款 年 期 也 十 分 重 要 , 如 部 份 銀 行 計 劃 的 供 款 年 期 長 達 12 年 , 供 滿 10 年 才 能 回 本 , 「 咁 即 係 蝕 10 年 息 , 擺 去 定 期 存 款 都 有 20 幾 萬 啦 」 。 相 反 , 部 份 3 年 供 款 8 年 回 報 的 計 劃 就 最 快 回 本 。

「 唔 好 睇 贏 唔 睇 輸 」

國 際 專 業 保 險 諮 詢 協 會 會 長 羅 少 雄 指 出 , 銀 行 職 員 推 銷 產 品 時 趨 於 報 喜 不 報 憂 , 以 求 成 功 簽 定 合 約 取 得 佣 金 , 「 只 講 有 幾 多 回 報 , 唔 講 風 險 」 。 他 建 議 市 民 在 購 買 時 多 作 比 較 及 查 問 清 楚 , 「 貨 比 三 家 , 問 清 楚 有 乜 風 險 , 唔 好 只 睇 贏 唔 睇 輸 」 。

話 你 知 : 購 個 人 保 險 有 竅 門

銀 行 推 銷 個 人 保 險 主 要 分 儲 蓄 人 壽 、 投 資 相 連 及 純 保 障 三 種 , 巿 民 必 須 因 應 自 己 的 需 要 選 擇 。 中 大 工 商 管 理 學 院 財 務 學 系 副 教 授 蘇 偉 文 表 示 , 投 資 相 連 保 險 又 稱 為 「 101 」 , 即 投 保 人 身 故 時 會 有 101% 賠 償 , 「 但 如 本 身 冇 諗 住 買 保 險 , 只 係 想 投 資 , 選 擇 投 資 相 連 保 險 就 會 影 響 你 投 資 回 報 」 。 他 說 , 若 本 身 「 上 冇 高 堂 下 冇 妻 兒 」 , 毋 須 選 擇 含 身 故 賠 償 的 儲 蓄 人 壽 , 可 考 慮 保 障 自 己 的 純 保 障 保 險 。

考 慮 可 承 受 風 險

國 際 專 業 保 險 諮 詢 協 會 會 長 羅 少 雄 表 示 , 購 買 時 要 考 慮 自 己 可 以 承 受 風 險 、 年 齡 、 能 力 、 目 的 , 「 如 果 你 本 身 買 好 多 外 匯 、 股 票 , 咁 就 唔 使 買 投 資 相 連 保 險 , 購 買 純 保 障 醫 療 保 險 好 過 」 。

沒有留言: