2008年7月20日 星期日

外幣買賣

吾想用炒賣呢個字眼, 因為炒賣是投機性多, 而我買賣外幣會用中長線去睇實貨的走勢, 就是一個cycle, 而吾會炒外匯的.外匯波動有時都幾大, 因為市場訊息可以好反覆, 分分鐘各國中央銀行又可以入市幹擾, 所以買外幣要買實貨, 就是在銀行買外幣活期或做外幣定期, 而炒外匯孖展風險好大, 因為一個合約是等於幾百萬港元, 還勁過一張恒指大期 !!

我們在香港的資產是港元, 收入又是港元, 持股票又是持港元, 因為聯繫匯率, 持港元就等於持美元, 如預計美元會弱, 就要買些外幣來預防港元跟隨美元貶值, 當然, 如果看好美元走勢, 就要把手上外幣賣掉 ! 所以買賣外幣首先要留意美國的經濟走勢, 也要注意其他國家的經濟新聞和匯市變化. 想估外匯走勢不是易的, 要聽多些 (電台、電視)同睇多些 (電視、報紙、網絡)財經新聞 !

外幣又如何選擇 ?
投資書常叫我們要買硬貨幣, 什麼是硬貨幣 ?
硬貨幣是有經濟增長支持的貨幣和全球通行可以自由買賣如美元,英鎊,歐羅............
選外幣不能只看高息, 因為好多弱勢貨幣, 為了吸引人去買, 會把利率加到好高, 到時得到高息, 但輸了匯價 !

還要留意各外幣走勢 cycle; 在1997年亞洲金融風暴發生時, 美元走強至2003年, 我在1998年買錯歐元, 對港幣 8.35 買, 以為會升去 10 元, 那知要跌去約 6.90 之後才回升; 如果我當時是炒外匯, 就一早俾人斬倉輸了大錢; 現手上的是實貨又可以得到定期利息; 2004年我在 9.60附近沽出手上歐羅清掉剩下的樓宇按揭. 美國之後說會加息, 因為美元息當時高過港幣息, 我就把手上再儲起的錢買佐美元收息, 點知又來一個次按風暴, 美國說要減息, 我快快把美元賣掉轉買歐羅和英鎊做定期至今年, 覺見頂沽了獲利 !
睇來, 美國在兩房出事後好需要資金, 所以美國來緊會加返利息, 而在美元會升的環境下, 就暫時吾會再買入外幣, 只會持有手上人民幣睇長線 !

在香港外幣炒賣的變化
在80/90年代, 好多人都會坐在銀行大堂, 看外幣報價; 一買一賣可以賺到一餐茶, 而當時都有好多外匯艇仔公司地舖, 幫客炒外匯. 當時好多散戶都俾人騙錢, 如倫敦金騙案, 幫你授權投資, 先說有賺, 最後幫你輸突 !如有興趣, 可以去圖書館借本叫[金融風暴]的書來看, 內容好精彩 !
現在電子化年代, 銀行出了好多衍生工具產品來代替已俾人知是高風險的外匯孖展; 除了近來出事的 accumulator, 蝕掉吾少有錢散戶的儲蓄, 還有大大小小不同的存款結構性產品.好擔心的是, 連我親戚都帶了成班親朋戚友去開戶, 玩外幣結構存款. 外幣繼續升, 佢地就賺高息, 但如果外幣大跌, 佢地就要用定在高位的價接外幣(祥細條款我吾清楚), 呢樣就是等於沽了期權俾銀行, 你收的高息其實是期權金 !到時要睇接貨的多定少, 才知輸錢的多定少. 我叫佢地小心, 得到的答案是, [我買個隻風險好小姐, 你要吾要我介紹個銀行經理俾你識 ?]

還沒解釋乜叫炒外匯
炒外匯是, 你先要俾一定的按金, 才可以借一隻貨幣去買入另一隻貨幣; 借個邊你要俾利息, 買入個邊你會得到利息, 所以利差交易就係借隻低利息的貨幣去買入高息貨幣賺利息差價. 如果你看好隻低息貨幣, 而借佐隻高息的, 哪你就要日日俾利息人地. 平倉時, 你要沽出買入個隻貸幣和買返借佐個隻貨幣. 匯市大波動, 你可以賺大錢, 都可以輸到窮. 當時有人說, 可以set定止蝕位, 你持有的貨幣跌到個位就會幫你平倉, 但試想想, 如果大跌市, 你set定個位吾一定可以做到成交, 到時一樣要輸錢 !

1 則留言:

Lisa 提到...

親戚今日用 5.90 港幣的價接佐新西蘭元, 而新西蘭元今日做緊約 5.70 港幣 !