2014年11月18日 星期二

主婦手爆發:防疫狂消毒 招惹「主婦手」

其實在市場上買到的洗潔精, 好多都可以使你敏感 !

在311日本地震之前, 本人是用日本出的洗潔精洗碗和洗家居, 完全無敏感反應, 但在地震後, 因為驚幅射, 所以改用其他國家出的洗潔精, 一用新加坡或美國出的洗潔精, 就手開始痕, 最後要戴手套洗野 ! 有次在超市買潤膚霜有送沐浴露, 本人同店員說, 送都無用, 因為本人唔用呢種沐浴露沖涼, 但阿姐說, 可以用來洗碗呀 ! 本人後來照做用沐浴露來洗碗, 咁就唔曬再戴手套洗碗啦 !

on.cc東網專訊

【on.cc東網專訊】 「主婦手」爆發!新沙士、豬流感、伊波拉等疫症肆虐全球,港人衞生意識提高,勤洗手之餘,亦會使用消毒濕紙巾及各種消毒用品,惟此習慣卻令不少人患上俗稱 「主婦手」的刺激性敏感皮炎;不少主婦亦因沒有戴手套做家務而中招。有OL患者直指雙手長期嚴重甩皮,當接觸冰水或暖水便會感到刺痛;不少網民亦大嘆深受 「主婦手」困擾,痕癢難耐。醫學界人士指,近年「主婦手」患者有增加趨勢,由於細菌會入侵神經線,嚴重更會引發甲溝問題及角化病變,並有機會感染念珠菌及 汗疱疹,長滿水泡,「斷尾」難度大增。
「隻 手甩皮,有啲位又損咗,手指罅位同手掌好痕,瞓瞓吓都痕醒搲,有時洗手都會痛,浸冰水或者暖水更加辛苦。」任職銀行的Kelly,年半前雙手開始痕癢難 耐,不斷甩皮,「初頭以為去咗日本旅行,天氣乾燥,係咁搽hand cream(護手霜)都冇用,就去睇醫生。」Kelly表示,求診後才知患上「主婦手」,由於她不用打理家務,甚少接觸清潔劑,至今成因未明。 Kelly無奈表示,「主婦手」病情反覆,即使她已選用性質較溫和的洗頭水及清潔用品,且經常滋潤雙手,仍然未能痊愈,「依家要靠食藥先會好返啲,但一唔食藥又好易翻發。」她指,曾嘗試坊間偏方以白醋浸手,「浸足1個月都冇咩用,只係右手好咗少少。」Kelly 的個案只屬冰山一角,不少主婦在網上討論區分享病情,直指「主婦手好難搞」,其中一名媽媽指,「『主婦手』跟咗我好多年,成日都好痕,又有粒粒」;另一網 民表示,「一掂洗潔精或有化學用品太勁嘅嘢,就會手爛同痕」;亦有主婦指因貪方便沒有戴手套打理家務而中招;另有媽媽表示,由於經常洗手、洗奶樽及煮粥 仔,雙手開始潰爛。「主婦手」患者更不乏孕婦,有患者向記者表示曾經求診,醫生指平日多用含化學物質的清潔用品洗手,是引發「主婦手」的成因,加上懷孕期 間體質轉差,更令病情惡化。「近年清潔品物質多咗、複雜咗,接觸得多就會刺激皮膚。」皮膚科專科醫生侯鈞翔指,近年「主婦手」的求診個案有增無減,不少新手媽媽擔心帶有細菌的雙手會感染到嬰兒,故此每次接觸嬰兒前會先徹底消毒雙手,「咁樣會令皮膚有額外負擔,好傷皮膚。」侯解釋,清潔品物質多含酒精及其他殺菌物質,市民長期接觸含化學物質,破壞皮膚的角質層,天然屏障盡失,除了會令皮膚出現敏感症狀,更會引發刺激性敏感皮炎,「皮炎分急性同慢性,急症皮炎患者嘅皮膚會損同好痕。至於患慢性皮炎嘅人皮層會變厚同出現裂紋。」侯 又指,刺激性皮炎的病患「手尾好長」,並會引發甲溝問題及角化病變,部分病人更受念珠菌及汗疱疹感染,引致水疱,增加治療的困難,「如果離開唔到致敏源, 就好難根治。」他指,如患者的皮層嚴重受損,影響神經線,有機會令皮膚對極端溫度的耐受性降低,容易對冰水或熱水有強烈反應,引致發炎。近 年同樣接收不少「主婦手」求診個案的皮膚科專科醫生史泰祖亦指,自從2003年沙士後,「主婦手」求診個案急增,「唔止主婦,好多人勤咗洗手,而且洗手時 間又長,又會用埋清潔液,愈洗愈乾。」患者除了家庭主婦,還有髮型師、醫護人員、修甲師等。他稱,主婦手患者普遍出現痕癢、紅腫、甩皮及水泡等病症,倘患 者護理不當,受細菌感染,病情便會惡化,「其實每日洗8至10次手已經足夠,水溫不要超過攝氏36至38度。」

4 則留言:

Unknown 提到...

用淋浴露洗碗真係得?可以去油污?

Lisa 提到...

我覺洗得比洗潔精乾淨 :)
你可以用小樽試下 !

Unknown 提到...

試下用茶籽粉

Lisa 提到...

我沐浴露是免費的, 所以剩物利用 XD !