2014年7月23日 星期三

暑期陷阱:賤價派傳單恐踎監

on.cc東網專訊

【on.cc東網專訊】 暑假期間,網上充斥日薪出糧,要員工假自僱的求職陷阱!多間公司在網上賤價招聘年輕人,要他們自己想方法,到公屋或居屋各單位派傳單,2名升中六的學生, 就趁公屋保安員不留意時,尾隨住戶上樓,向40層近千個單位,逐一派發傳單,工作5小時,每人僅得60元。法律界警告,擅闖民居有機會被控遊蕩或企圖爆竊 罪,隨時會身陷囹圄,年輕人切勿因小失大。
「我以為派傳單好容易,冇諗過上樓派傳單係咁辛苦,又要避過保安員,遇到住戶時,仲要扮嘢直行直過,諗番起,都驚畀人捉到!」2名今年9月升中6的男學生David(化名)及Kingsley(化名),2個月前在網上看見某間傳單公司的招聘廣告,以為很易賺錢,便去應徵。Kingsley稱,當日到該公司應徵時,被要求填寫自僱僱員合約,又要拍下正面照片。「職員畀咗一疊傳單我哋,要我哋先到附近唐樓試派幾層,然後用相機影低,返公司畀佢哋睇下啱唔啱。試派成功後,我哋被指派到某幢公屋派發傳單。派一幢公屋,2人共收120元。」「職員同我哋講個名,冇同我哋講係去邊類住宅,叫我哋自己上網搵,原來係去九龍區一公屋!」David擔心會被保安員或住戶趕走,惟職員着他們放心,「職員話如果有保安阻止就返公司,佢會再安排我哋到第2個地點派。萬一上到去畀人捉到,就自己諗辦法返公司。」2 人抵達後,發現該幢公屋有40層,每層有20個單位,約有800個單位,他們趁保安員不在,便尾隨住戶乘升降機上樓。「我哋去到1個單位閘門外,就將傳單 攝入去。」Kingsley指,公司要求他們拍攝照片做記錄,每層10張,8張為住戶門口,2張為樓層。「當日差唔多有攝氏30度,我哋揹住10磅重嘅單 張,派咗5個鐘,差啲中暑,仲成身散晒!」「最 初以為好快做完,事後返公司收120元,除一除,2人5小時工作,每人時薪只係12蚊,較法定最低工資30元少得多!」他們又指,「有朋友派咗20層傳單 後被保安員發現,好彩保安只係要求佢離開,冇報到警,唔係一身蟻!呢次之後,一定不會有下次。」同時,此類招聘廣告在網上被受抨擊,有網友認為要人自僱, 就是想逃避責任。記者致電該間公司查詢,經理聲稱當日職員「拿錯」自僱表格給2名年輕員工,又指公司有為員工買勞工保險,並會支付最低工資,每小時30元。被問員工是否擅闖民居時,該名經理指曾諮詢法律意見,認為只是派傳單,沒有問題。惟 執業大律師陸偉雄指出,擅闖民居派傳單,後果可以很嚴重,「未經批准擅闖大廈,住戶若有財物損失,可向闖入者追討金錢賠償,若被懷疑擅闖大廈有其他目的, 更可被控遊蕩罪。」立法會議員王國興指出,網上充斥暑期工陷阱,批評勞工處監管不力,要求加強巡查,避免青少年誤墮法網。

沒有留言: