2016年3月24日 星期四

Canada’s New Bail-In Proposal

應該說, 資本主儀己死, 共產萬歲 !

加拿大新建議, 如果有銀行唔掂, 就可以把存戶存款轉為銀行股票 ! 勁 !

大家訓醒沒呀 ?

www.armstrongeconomics.com

Socialism is dead. The new proposal for failed banks moving forward will be for the bank to seize the money of its depositors and issue them stock in its place.

This is a “bail-in” that pretends to be more compassionate. This is the new proposal circulating.

2 則留言:

jackli 提到...

等於中國債變股..

存款係0息嘅國債,
所以國債變股,
即係一夜間變左國有企業,
行返共產主義 XDDD

所以話 資本主資的極端是共產主義, 共產主義的極端是資本主資 XD

Lisa 提到...

中國債變股是企業欠銀行的, 因為無錢還, 所以用公司股票來還, 而存款變銀行股票是人民的血汗錢俾銀行收咗, 到時唔知是否可以沽股提款呢, 如果唔可以而自已須錢用就大大鑊, 就是有人說的有錢在銀行都可以破產 !