2016年4月30日 星期六

貨運量連跌:工人司機保險砸飯碗 物流業危

on.cc東網專訊

【on.cc東網專訊】 香港貨運吞吐量連跌21個月,導致最新全球貨櫃吞吐量排名跌至第6位,令身為香港經濟4大支柱之1的物流業,岌岌可危。貨櫃吞吐量下跌已造成骨牌效應,拖 冧3大行業。第1,部分貨櫃碼頭工人收入較去年同期大跌3成;第2,中港貨櫃車司機每星期僅開工3至4日;第3,貨物保險業生意也較去年下跌約10%,業界估計近年有15%從業員已「跳船」。

「好多貨櫃碼頭工人嘅工資,係逐日計算,上年,工人每月開工日數約25日,但喺今年1至3月,平均 得17日,跌幅逾30%,收入少咗6,000幾蚊,好難捱!」貨櫃運輸業職工總會主席陳迪手指出,貨運吞吐量下滑,令3,000多名吊機手、工程人員及橋 邊理貨員等的貨櫃碼頭工人,生計大受影響。

運送貨櫃往來香港及大陸的中港貨櫃車司機,更是吊鹽水。「往年,自3月起喺踏入香港貨櫃出入口 旺季,但今年截至4月,港口貨櫃量仍未見有顯著回升,令司機嘅收入,較去年少咗3成。」落馬洲中港貨運聯會主席蔣志偉無奈說,「呢行約有40,000名貨 櫃車司機,數年至今,已有約3成司機因生計無法維持,黯然轉行。」

中港貨櫃車司機標哥稱,「去年1星期可以接到5至6個貨櫃,但喺今年,每個星期只係接得2兩至3個櫃,每星期開工2、3日,收入少咗約6,000蚊。」

骨牌效應下,貨物保險業也受影響。香港保險業總工會理事長張偉良透露,以1個40呎標準貨櫃,內含10萬美元(約78萬港元)價值的貨物為例,貨物險保費達 萬多港元。有1間保險公司,往年1星期的貨物險保費逾60億港元,但在今年,每個星期的貨物險保費,蒸發約5億港元。「喺過去3年,保險業正面臨重大挑 戰,因為佣金減少,有公司近年約有15%保險從業員已經『跳船』。」

香港中文大學市場學系教授冼日明謂,「新加坡同大陸,喺軟硬件配套設施上,比香港優勝,如果港府不思進取,未來1、2年,貨櫃相關行業將會雪上加霜。」

沒有留言: