2017年10月19日 星期四

87股災30周年:老中青一人一故事 有笑有淚

on.cc東網專訊

周四(10月19日)係87股災30周年,30年前嘅10月19日(號稱「黑色星期一」),美國道指急挫近23%,觸發全球股市狂瀉,香港股市仲破天荒停市4日,話畀啲時間大家冷靜吓,結果26號復市嗰日恒指暴瀉逾33%,即是等如現時你瞓醒恒指忽然冧9,500點!

呢場87浩劫有幾觸目驚心?得到啲咩教訓?驚唔驚股災好快又嚟過?以下老中青金融人一人一句,有笑料有洋蔥。

====================
【元朗股神 曾錦安】
「當年好傷呀!當日喺銀行返工,開市前大堂相當嘈,但10點一開市恒指狂跌,成場一粒聲都無,全場淨沽冇入。停市4日,我失眠4日。我揸住期指,輸10幾萬,當年可以夠買到樓!依家諗番起都覺得驚,記憶永遠唔可以消除!之後買股票都有戒心,不過都冇得驚咁多啦,(現時)個市應該未跌住。」

【股壇老行尊 蔡陳葆心】
「當年剛啱去咗美國探親,眼見美股16號大跌,我19號即不計成本沽清所有股票,連期指好倉都平埋倉,結果當日美股急瀉,到港股26號復市時幾乎只得我喺度收錢!87股災改變咗我人生,要捉我入去交易所做管理層!」

【眾利股票主席 董偉】
「當時股市停市4日期間,市場資訊唔流通,搞到一復市就亂,證券行孖展都Call唔切,期指又出現拖數,同業資金不足,股票交收變成用銀行本票,因為怕支票無法兌現。嗰次最大教訓係唔應該借錢買賣股票。」

【民眾證券董事總經理 郭思治】
「當年我任職時富集團股票部經理,每日有3,000萬生意。不過股災前幾個月,我覺得個市太熾熱、太唔健康,於是我就不斷叫人沽貨,時富當時喺我帶領下,一毫子損失都冇!雖然87股災殺傷力好大,但好彩香港有出口、旅遊同建築業支撐,所以復原得幾快。至於今年,我覺得恒指升到上28,000、29,000有回吐係好正常,而資金流亦冇太大變化,所以都冇機會會有股災。」

【豐盛金融資產管理董事 黃國英】
「當時我啱啱入大學,完全冇睇股市冇買股票,唯一印象係當時屋企人嘅朋友炒期指被證券行斬倉,輸咗好多錢,但唔斬應該輸得仲甘。我覺得依家股市體系成熟咗唔少,慢牛繼續,就算調整都只會有最多一至兩成幅度嘅洗倉式急跌,但時間唔會長,亦唔會傷及基本面。依家可能似『淡友嘅股災』多啲,唔追貨隨時跑輸大市。」

【君陽證券行行政總裁 鄧聲興】
「嗰年我讀緊中學,唔太了解咩係股災,淨係記得睇新聞嗰陣好震撼,個個都愁眉慘淡,去飲茶時又聽見有玩開股票嘅親戚損失慘重。87股災畀我知道股票市場係周期性嘅,一定會有大浪細浪,不過拉番長嚟睇,個市整體都係上升嘅。至於今年會否再有股災,我就唔覺得會有,因爲企業盈利向上,足以支持恒指繼續升。」

【大中華投資策略研究學會副會長(港股) 李偉傑】
「我大概10歲,或者仲做緊功課。父母可能經歷過當年股災,所以有叫我千祈唔好聽人講就走去買股票,勢估唔到依家我可以解答到大家對股票買賣嘅疑問。以往股災大多突然降臨,災前市況都處於興奮狀態,依家都會未雨綢繆,如早期北韓連番試射導彈,可能與美國擦槍走火,甚至美股創新高,或引發亞洲區走資。若騰訊(00700)、滙控(00005)、友邦保險(01299)及內銀股腳軟,大家就要小心。」

【富昌金融研究部總監 譚朗蔚】
「嗰時我4歲,唔記得嗰時做緊乜,可能讀緊幼兒園。依家睇番,我覺得每次股災都會有啲先兆,例如匯市異動,而依家港股仲係牛氣沖天,經濟、企業業績都對辦,相信恒指明年首季有機會上試30,000點大關。」

【阿仕特朗資本管理投資經理 劉明琪】
「當年我應該仲飲緊奶,或者玩緊,所以完全唔知道發生咩事,父母亦都無炒股,所以對屋企冇影響。雖然市場一直擔心股災將會重臨,不過我就覺得現時風險唔高,同埋股災好似恐襲咁計唔到啦!」

2 則留言:

快活谷小子財自之路 提到...

唔好借錢買股票就真
股票呢樣野, 你話佢有價值又得, 你話佢無價值又得
小子都有隻591.HK 長期停牌中

股票係你俾錢個管理層夾份做生意, 而你無掌控佢點做生意的權利
根本係UNFAIR POSITION

Lisa 提到...

小子說得真是, 只有真正金融業人先睇到呢D野, 而對住D高財商人是好難解釋的 !