2020年2月11日 星期二

Chinese Tourism Has Come to a Halt

If we burn, you will burn with us.........


www.armstrongeconomics.com

Anyone who has been traveling these past few years will notice the changes in tourism. Back in the ’90s, the number one tourist group was clearly Japanese. As their economy imploded thanks to government mismanagement, the next group was the Russians. When I was in Venice a year ago, there are a couple of performances that alter back and forth in St Mark’s square at night. They were still playing Russian songs when the only tourists there were Americans and Chinese. When I asked them why they were still playing Russian songs, he responded he would play New York, New York. I replied you don’t go to Venice to eat McDonalds.

The Chinese tourists outnumber Americans at least 2 to 1. There were no Japanese and I never saw any Russians there either. The #1 tourists around the world are always from the hottest economy. So with the coronavirus, Chinese tourism has come to a complete halt. This will have a negative impact on the economies dependent upon tourism.


7 則留言:

JJ先生 提到...

前排咁多人講國內爆乜爆物, 嗱如果現在真係出現了, 嘿, 講果D人就會知道有幾大鑊了, 對佢地有乜影響了, 講果時, 為何咁戇居講到咁開心, 應該喊住來講.

Lisa 提到...

佢地根本唔識財經, 一環扣一環, 中國唔好你地都會唔好過, 因為中國是世上最有真金實銀的地方, 而歐美得個外殼......所以美國先想去中國搶D野.......

JJ先生 提到...

歐洲我就唔知, 咁, 北美呢, 有人講呢, 為何北美洲土著咁耐都無一個似樣少少的文明旦生? 全因為北美洲環境是十分艱苦的, 不能由農耕出來一個文明, 歐洲人到北美, 係帶住千幾年歐洲的技術底蘊, 來到北美, 一開始就用機械來發展, 所以, 現在美加D人唔多相信文化底蘊, 只相信科技來改造一切.

LISA 姐, 找次你來見見美國中西部到東南部的沃野大平原, 真係講緊2-300畝農地, 只有2-3農夫, 就年產萬噸糧出來, 這個是我們中國要追上的地方.

今次疫情, 我們可以看出, 我們中國底子始終都係薄弱, 任何生產力都唔夠維持14億咁多的人口.

JJ先生 提到...

應該係千噸糧, 唔係萬,

美加這裡呢, 當中國唔好境時, 純因為農夫們前些時, 因應中國急速增加的糧食需求, 向銀行借錢增設很多設備來增農產, 現在中國唔好境, 美加農夫們就陷入債務問題了.

不過, 中國咁樣減少向美加進口糧食, 就會嚇怕左D農夫, 將來就更難勸服佢地再增產了.

我這裡的中國遊客, 全都唔入流呀, 因為人均消費唔夠歐美遊客咁多囉!

有次, 我停左我部日本仔車近中國遊客旅巴, 有中國遊客走來同我部日本仔合照, 我好奇問佢地, 佢地話佢地圈子D朋友, 都好心儀我款日本仔車喎! 可以想像, 中國遊客並不是想像中有錢, 也不見得願意洗錢買開心.

JJ先生 提到...

今日我才去左我這裡賣中國製日用品的商戶, 入番D日用品, 如父母的老花鏡太陽鏡, 自己的勞工手套, 雪地手套, 界刀, 浴廉..... 免得將來可能斷貨. 起碼入番1-2年的數量.

CYL 提到...

JJ先生心中雪亮,貼地看事實,但Lisa有點也沒說錯,環球遊客中國為主,疫情過後是全球俱損。

Raymond 提到...

其實我睇咗jj先生咁多文章我覺得佢真係一個見咗釘帶少少嘅地方,就以為自己變曬天地咁大, 我早已經喺70年代初至80年 住響 多處美州的地方,代執行任務在美國中南部西岸東岸以及歐洲, 我無需講我做乜嘢行業 但係你有冇見過今天 white trash trailer trash 仲響全美國最窮嘅 appalachia mountain system 嘅山脈 掘美國人蔘嚟賣畀大陸.你只係睇完一小部分. 我在美國的時候才是真正的美國因為佢打完兩場仗而出現stagnation 響 70年代至80年代 面臨破產的國家, 年輕的你依家看見的係跟住 80年代初開始瘋狂賣美債而製造的超級假泡沫的美國, 我可以話你生活在matrix當中