2013年7月28日 星期日

熱燥型咳嗽飲食禁忌

2013年3月3日寫:

正是本人由2010年尾的病症, 不過因為本人體質也是寒底, 所以就連凍飲、雪糕、西瓜、木瓜、白菜、寒涼藥材都要戒, 而呢個結果是本人用兩年時間得出的實驗 ! 所以依家多數在家自己整野食, 因為一出街食, 多數會食錯野, 就會咳 !

都唔明, 點解酒樓、餐廳好鍾意用辣椒; 明明唔辣的菜色都加辣椒, 迫到本人好少出街食飯 ! 同佢說唔食辣椒就說唔辣呀 ! 唔係辣唔辣的問題, 辣我食得落, 不過食完就咳到死 ! 唔知廚師明唔明呢 ?

蘋果日報

上次跟大家分析過枇杷膏適用於中醫學中的熱燥型咳嗽。熱燥型咳嗽類似西醫中的氣管敏感、慢性咽喉炎等疾病。大家還記得這種咳嗽的主要的臨床症狀嗎?這種咳嗽可以咳很久,咳嗽連續不斷,乾咳,無痰,或者是痰量少而黏,色黃或綠而黏稠。口渴多飲,但喝水不解渴,一口渴就咳,咽喉痕癢就咳,話講多了也咳。

通常處方完藥物給病人後,他們都會主動地問:「那麼我有甚麼不能吃呢?要戒口嗎?」我說:「在這種情況下,請您一定要嚴格地戒口,這種咳嗽,很麻煩,可以咳很久,甚至因為氣管的過度痙攣,因而引起哮喘的出現,不要掉以輕心。你也不想把它變成哮喘吧,那麼,還是乖乖地戒口吧。」

因此,所有辛辣,煎、炸、炒、焗、烘等美味的菜式不能吃了,比如說,煎年糕,煎蘿蔔糕等都不能吃。炒的東西例如炒飯,乾炒牛河都不能吃,烘焙的東西例如多士、果仁、多士、蛋撻、餅乾等乾燥、酥脆可口的東西都不能吃了。

甚麼餅乾都不能吃嗎?是的,在乾燥型咳嗽下,再吃脆而上火的食物,只會讓咳嗽加重,餅乾的微細碎片會吸收咽喉的水分,讓你更乾更癢更咳,難道你沒有發現嗎? 每次吃了餅乾,果仁等乾燥的東西後,咽喉就變得更乾,更癢,猛地喝水也不能完全沖走黏在咽喉上微細顆粒,老是覺得癢癢的,辛苦萬分。為了避免這種情況,建議大家暫時不吃為妙。

那好像甚麼都不能吃了,還可以吃甚麼呢?不是甚麼都不能吃,而是烹調的方法需要注意,不能再讓自己上火,其實飯、粥、饅頭,青菜等清淡的東西都可以吃,蘋果、雪梨、西瓜等水分豐富的滋潤水果都可以吃。甜品例如是冰糖燉雪梨,木瓜雪耳糖水等都能吃。但記住不要吃薑,因為薑是辛辣,溫性的東西,吃了就會讓熱加重,會讓你更咳。

嚴耀堅
中醫師

21 則留言:

猛虎勇士 提到...

你可以屋企煮食仲好啦!現在出街食,冇$40都食唔飽呀!一牒肉飯,$30-$40可以冇飲品,肉得幾片仲要薄切添!

- 提到...

辣可以提升味道,所以成日用

我都有氣管敏感,有果時就完全唔可以食凍野,飲水都要暖水,不過辣椒又冇問題

Lisa 提到...

我辣椒、胡椒粉、薑都唔受得, 當初還以為飲薑水可以止咳添, 點知愈飲愈咳 !
依家知乜可以使我咳, 唔食就好人一個 XD !
在家煮麵食好食過外面快餐啦, 因為好多都係煎炸野, 要個海南雞飯雞又生食唔到 !

Lisa 提到...

試過唔止一次同人出去食飯, 叫咗八、九個餸, 得兩碟食得, 多數都有辣椒 !
帶小孩出街都唔食得啦 !
我在問, 是否香港來咗好多四川廚師 ?
可能是香港大陸化的問題吧 ?

阿man 提到...

多能係多咗四川客湖南客或其他食得辣(印度,印尼...),餐廳要迎合口味

旁邊學 提到...

Lisa姐,
辣椒、胡椒、薑等除是屬「熱」性食物除可驅寒外亦帶有「燥」的性質,可能是這個燥熱令你唔舒服產生乾咳La,寒加燥體質應是要用「溫、潤」的食療對治呀,試下例如飲用薑水時加些蜂蜜(潤燥性質)...
真實最理想都是揾個中醫攞D全面調理嘅 advice啦...:)

旁邊學

Lisa 提到...

回旁邊學,
就係薑加蜜糖都唔得, 所以驚敏感, 就連蜜糖都戎咗 !
依家只買蜜糖俾老公食 !

Lisa 提到...

回阿man,

一定係啦, 蒸排骨都有辣椒, 南乳豬手都有辣椒, 魚柳炒瓜都有辣椒....
自己煮好過啦 >.<

Gordon 提到...

lisa,
請問之前為你診治的中医判斷為什麼病症呢?

因為我很好奇,你所不能吃的辣椒,薑,胡椒有個共同性,在四气五味中屬辛味!

辛味是归于肺脏的,適量的辛味有益于肺.

Gordon 提到...

所以,我初步看法是你不能吃辛味食物,不是過敏,不是寒底(因為寒底吃薑或其它辛味食物不會有問題,反而是正常有益的).你更像是脾虛致虚不受補.

估計你未嫁做女時代不會不能吃辣和薑吧.

Lisa 提到...

回Gordon,

我在2010年沒病發前乜都食, 又食涼凍野, 又食煎炸野, 又食辣, 又落薑在菜湯度 !
當時病發因為一時間食好多朱古力和熱氣野, 因為怕熱氣, 所以又食好多西瓜、哈蜜瓜, 之後就開始咳, 晚上一訓低就咳咳咳 ! 之後就煲川貝鱷魚肉, 薑茶, 雪梨, 又乜鹽敦橙等等, 愈飲愈咳 !
之後睇到網上說, 有分寒咳和熱咳, 才改煲北芪黨蔘蓮子熟地補湯飲 !
去睇過四次醫生和轉三個醫生都醫唔斷根 ! 食藥就止咳, 一停藥又咳返 !
最後去照肺, 量肺呼氣量;醫生俾擴氣管藥我, 早晚一次吸藥吸咗一年多 !
我飲[非洲海底椰標-止咳露], 日日飲一次, 止到咳, 不過停飲又咳 !
最後剛好睇見Majestic silver 有賣膠性銀, 睇返大風爆的介紹, 所以買咗來試, 當自己是白老鼠 XDD !
當初都驚自己會變藍色, 又驚對肝唔好, 所以上面寫可以一日飲七次, 我都當初十日只飲早晚一次一茶匙, 之後一日一次, 食完早餐就飲; 飲咗三個月鼻水和痰都少咗, 咁就好返啦 !
依家唔好食錯野就無事, 一食錯野就喉嚨會開始唔掂又鼻水又痰, 咁就會飲一次膠性銀 !
唔係賣廣告, 好彩上月買咗幾樽仔返來, 之後間銀網就摺咗 !

Lisa 提到...

膠性銀, 我飲的是呢個牌子, 公司在美國, 但訂貨好麻煩 !
http://www.sovereignsilver.com/

Majectic Silver 買就貴少少, 又要幫佢最少買10盎司銀章才可以買到膠性銀產品 !
依家silver doctors 都有賣膠性銀, 不過不是 10ppm, 而是30ppm, 唔多敢試 !

旁邊學 提到...

Liza姐,你可在美國「iherb」訂購sovereignsilver膠性銀,我都是幫襯佢地買Food Supplement的,價錢較相宜送貨很快而且幾可靠...

網址:
http://www.iherb.com/

及其賣sovereignsilver膠性銀條Link
http://www.iherb.com/search?kw=sovereignsilver&x=15&y=15#p=1

睇黎Gordon兄說得對播,之前亂食野搞亂左脾胃D功能(脾虛)都有知,用心調理一下就會掂番...:)

Gordon 提到...

lisa,
大家網上相交了幾年,我已經當你是好朋友,好師姐(金甲虫).
對於膠性銀,你也知道我是十分推薦的,如我有需要, 我自己也會自制膠性銀使用. 但以我的所學告訴我,你這次的情況并不適合以膠性銀治療,因為那只能治標,所以你的"吃辣即咳"好不了.

看完你的描述,我非常懷疑你是飲食失調,傷了脾臟的機能而引致肺臟也受損,形成"吃辣即咳".
(至於為何飲食失調會傷肺臟,簡單講是土傷了,不能生金,詳情就不述了)

好像之前我的留言所講,試找一名真的懂得打脈和能夠講得出伕你有否脾虛的好中醫診療吧(脾虛又有分脾陽虛和脾陰虛的).

Lisa 提到...

謝 Design 和 Gordon,

我會好小心飲食啦, 而會慢慢調理身體的 !
說來好怪, 是心理作用嗎 ?
喉嚨唔多舒服, 飲一匙膠性銀就順氣好多啦 :)

Lisa 提到...

http://www.iherb.com/search?kw=sovereignsilver&x=15&y=15#p=1
真係平過Majestic Silver !
我都用來搽眼乾, 因為個人真係好敏感 !
不過D gel 無用, 有痕癢也可以用 dropper 個隻水 !
有暗瘡都唔好用, 只會愈難好, 最好用雲南白藥 !

Gordon 提到...

lisa,
如果以一個屋去比喻人的身體健康,若果屋內其中一隻窗破了,蠅虫自不然會輕易跑進屋裡嗎?
而膠銀是超強力的天然殺虫劑,雖然重覆使用也不會有遺害,但治本方法還是将窗子修好吧.

Lisa 提到...

謝 Gordon :)

旁邊學 提到...

平時備有膠性銀用黎睇門口系幾實用嘅,消炎殺箘很管用,但始終體質根源改善就要另外做功課了...
希望你同哥邊joe兄一樣身體健康,繼續提供大家財富靈感...:)

旁邊學

Lisa 提到...

謝旁邊學,

我見到網上好多人有氣管問題, 所以呢篇文是好有用的 :)
膠性銀都可以增強本身免疫力, 因為我飲咗後都覺得身體好咗好多 !

Lisa 提到...

本身有腎病或肝病的人, 就唔好亂食藥, 最好問過醫生先 !